Volgers

maandag 30 september 2024

Kal's

KAL
Wat is een KAL?  Knitting A Long. Met een groep mensen hetzelfde project maken. Soms weet je van te voren wat het wordt en soms niet. 

Meestal gratis en anders voor een zacht prijsje, kan je het patroon downloaden en dat geheel in je eigen tijd en met zelf gekozen garen maken. 

Ik ben er helemaaaaaaaaaaaal niet van. Vroeger getracht de cal's te maken ofwel Crochting A Long ( haken) maar die druk is mij te hoog. 
En ik vind het vervelend om op een patroon te wachten. Zit je net in de flow, kan je niet verder. 

De Droomdeken van Wolplein, de eerste paar zijn gratis te downloaden, zowel haken als breien.  KLIK HIER voor de droomdeken 2.0 KAL waar ik nu aan begonnen ben. Met eigen gekozen garen en net even iets ander maat breinaalden. Anders wordt het vermoedelijk niet mooi met iets dunner garen... Het hoeft geen kantdeken te worden. 




Ik gebruik Scheepjes Color craft #1722 Alphen, die trouwens op foto's in webshops, lichter lijkt. Het is echt een lichtere petrol blauw/groen kleur. Niet zo donker als Petrol en niet zo licht als op de foto's.

De woonkamer is geschilderd dus tijd voor een nieuwe deken op de bank in bijna dezelfde kleur als de muur! 



Ook heb een omslagdoek KAL Stitch Party  van Knottenwol op de naalden.  Met heerlijke vrolijke kleuren en ook net buiten mijn comfortzone. Dat is iets waar ik aan brei als ik alleen ben en de deken kan makkelijk voor de tv op schoot.  Voordeel van de omslagdoek, je begint heel breed, zelfs breder dan de deken :D  Naar de punt toe. 


De blauwe is de deken en de roze de omslagdoek



Ik heb bij deze wel het KAL pakket aangeschaft en dan de Carnival Colors. Hier wordt je toch helemaal blij van! 



Dat was het voor nu weer! 
Liefs
Diana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voordelen van het Portugese breien...

 ... Het zijn er niet zo heel veel maar wel hele belangrijke. Minder belastend voor de handen Minder belastend voor  je armen Minder belaste...