Volgers

maandag 21 oktober 2024

Voordelen van het Portugese breien...

 ... Het zijn er niet zo heel veel maar wel hele belangrijke.

  • Minder belastend voor de handen
  • Minder belastend voor  je armen
  • Minder belastend voor de rest van je lijf
Uiteraard moet je bij alles wat je veel en regelmatig doet, veel rust nemen en iets anders gaan doen. 




  • Persoonlijk vind ik het makkelijker.
  • Het is sneller maar dat vind ik geen belangrijk iets. Is een mooi gegeven.
  • De averecht steek wordt mooier
  • Meer controle over je draadspanning
  • Je kan er alles mee breien
  • Je hoeft geen materialen aan te schaffen. 
  • Je kan NU gewoon beginnen met de draad om je nek. Maar vind je dat toch net als ik, vervelend in je nek dan er diverse breipinnen en hangers.  
Binnenkort heb ik er zelf een paar te koop voor de liefhebbers. Maar dat komt dan in mijn Facebook groep





En opnieuw leren maar als je al kan breien dan is het echt   puur gewenning en dan helpen simpele projecten prima. Ik zelf ben nu aan de gratis  BoneYard shawl bezig van Stephen West omdat ik de M1L en M1R wilde leren maar die is voor 99% hetzelfde als de klassieke manier. Ik ben al verder dan op de foto. Ondertussen brei ik ook de gratis droomdeken 2.0 patroon en hier moet ik meer opletten. De sjaal kan ik lekker meenemen en tussendoor kletsen. 

Ik bekijk dus wat mijn breidoelen zijn en welke steken ik graag wil leren betreft deze techniek, zodat ik straks bv een trui kan breien op deze manier.  


Liefs
Diana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voordelen van het Portugese breien...

 ... Het zijn er niet zo heel veel maar wel hele belangrijke. Minder belastend voor de handen Minder belastend voor  je armen Minder belaste...